Tuesday, October 6, 2009

California! Here I am!!







ENGLISH

And so..after an odyssey from Vancouver to Seattle, since the bus journey took 6 hours for 250 km because an accident on the freeway that originated a huge line at the border where we waited about 2 hours, today I arrived in Los Angeles. Well precisely I’m in El Segundo, a suburb of the city, in a nice hotel with a lot of fancy stuff that I ain’t really going to use since I’m here just 1 night.

Yea, cause tomorrow my adventure starts. I uploaded a map of what I’m going to do and see.. I hope that will be awesome. I’ll be able to see so many different parts of this amazing nation!!

I’m ready!!!

I saw Seattle again, after the visit with Luigi but was just a small stroll around downtown to see how she looks like by night...

See Los Angeles from the plane is unbelievable.. is not huge.. gigantic I think is the right word! Incredible!

Something about the airline that I used: Virgin America.. 79.60 $ from Seattle to Los Angeles plus 15 $ for a checked baggage... 94.60 USD in total.. 65 Euro to travel on a wonderful brand new Airbus A319 with in flight entertainment, complimentary soft drinks.. well.. a lot better than Ryanair!!

When you get out you immediately realize that you are in the States! Air conditioning at the maximum level, fast foods everywhere.. ehehe.. I love this country!!

ITALIAN

E così, dopo un’odissea da Vancouver a Seattle visto che il viaggio in bus è stato di 6 ore per 250 km a causa di un incidente sull’autostrada che ha causato una coda allucinante al confine statunitense, oggi sono arrivato a Los Angeles. Precisamente mi trovo a El Segundo, una città satellite in un albergo spettacolare con una marea di cose che non userò visto che sono qui solo per una notte.

Esatto perché domani finalmente la mi avventura ha inizio. Ho pubblicato una mappa di cosa dovrei fare e vedere.. speriamo sia spettacolare.. Sarò in grado di vedere un casino di cose che la maggior parte della gente si sogna soltanto!!

I’m ready!!!

Ho visto Seattle di nuovo dopo la visita con Luigi ma è stato solo un tour piuttosto veloce per vedere com’è di note..

Vedere Los Angeles dall’aereo è incredibile.. non è enorme.. è gigantesca!! Incredibile!

Qualcosa riguardo la compagnia aerea che ho usato: Virgin America.. 79.60 $ da Seattle a Los Angeles più 15 $ per un bagaglio in stiva: 94.60 USD in totale.. 65 Euro per farsi 1500 km su un brand new Airbus A319 con in flight entertainment, bevande gratis.. well.. a lot better than Ryanair!!

Quando si scende dall’aereo..ci si rende subito conto di essere in America.. Aria condizionata ovunque ed al Massimo.. fast food dappertutto... ehehe.. I love this country!!


No comments:

Post a Comment